dijous, 24 de setembre del 2009

Festes de la Mercè

Avui hem anat de Festa, de Festa Major. Hem vist els Gegants, el Bestiari de la Ciutat i els Castellers. A la Plaça Mercè molt bé, ha estat bona idea, perque ens hem pogut apropar, però el que és Sant Jaume és impossible, com cada any. Després dinaret amb el Mark i la Yenny i en arribar a casa (massa d'hora, és un dia per voltar pel carrer, però els meus ossos no perdonen) revisió de fotos i penjada al Facebook.
M'agraden les tradicions, i m'agrada que es respectin i es transmetin. Formen part de la cultura d'un poble, i són una riquesa que un cop perduda, difícilment es recupera. Per tant, celebrem el Dia dels Enamorats per Sant Jordi i no al febrer, i La Castanyada i no Halloween.
I m'agradaria que La Sardana reneixés, com ho han fet els Castellers i els Diables, però és clar, la joventut la troba nyonya, te poca adrenalina. No sé que es podria fer, però potser la Generalitat juntament amb les associacions, podrien iniciar una campanya per les escoles, per exemple.
En fi, només és una idea (si algun polític me la pren, que m'ho faci saber ;-)).